минулої осені я змінив цегляний димохід на металевий з нержавійки. Прийшлося зробити таку заміну, так як цегляний не справлявся з герметичним трансортуванням димогазів. Він був "доліплений" до стіни вже після того, як звели стіни, і "не за проектом", а за необхідністю. З часом через температурні коливання він "відійшов" від стіни по всій висоті і розпалити котел без задимлення в приміщення не виходило. Дим переставав просочуватись тільки при прогріві комина, а це через 1-2 години , що дуже дратувало, адже вдихати "дерев'яний" дим приємно тільки біля шашликів, та і то не довго.. Спочатку планував поставити труби і обшити їх гіпсокартоном, але змінив свою думку, коли пропалив пробні пуски котла. Димохідні труби з підвалу на горище проходять через два жилих поверхи, от і думаю, навіщо їх ізолювати від приміщень, хай випромінюють тепло і гріють кімнати. Стіну за димоходами обклеїв алюмінієвою фольгою для кращого відбивання теплорадіації. Ага, ще один нюанс, який треба обв'язково всім враховувати - це герметизація між трубними секціями. Її треба проводити обов'язково! Я зробив це силіконовим герметиком. Є одна особливість проведення такої операції, а саме герметизувати якісно так, щоб можна було потім розібрати цей димохід за необхідності. Для цього герметик наносити тільки біля "горбика", який вивальцюваний для обмеження глибини вставляння однієї труби в іншу, нанести на дві труби одночасно і вставити один елемент в інший. Герметика не економте, але і зайвого не наносьте, бо економія може зашкодити герметичності, а надлишок не дозволить потім витягнути одну трубу з іншої. Я пробував зекономити, тому переробляв три рази . Через зиму при роботі котла температура труби димоходу була десь під 100С, так показував камінний термометр. Всі були попередженні про небезпеку опіків, а сам почав проектувати огородження з сітки (просічної) для збереження функціоналу додаткового обігріву від комина..
Тишина на форумі-певно КЧМи скінчились.В мене така ідейка виникла,поставити автоматику з дуйкою в дверки вище рушт,піддувало заглушити,поставити таку приблуду щоб подавало повітря в верх камери згоряння-ну і відповідно добитись максимального спалення газів,а ще робота котла в режимі старт-стоп,ну а ще така думка що в режимі стоп буде йти коксування деревини-тобто перехід в деревне вугілля,а для КЧМа вугілля саме те.От камера завантаження дійсно малувата-якщо все випливе так як планую-то буду думати над розширенням.Котел рівне4м система відкрита без насоса і підмісу
кчм є на вугілля.як на мене то найкраща модернізація є монтаж нержавіючого димаря з повітряним теплообмінником.невідомо правда як зараз є з вугіллям. я правда колись то переробляв на газ.пальник мав від львівськоі колонки.розміщав під золотником.в топці з шамоток що було фундаментом під котлом.саму топку наповняв шутром розміром з кулак з Лівниці.але в кінці то все одно пішло в металолом.
Ну шо трошки звіту.Розпалюю з верху-розпалюється добре,диму з котла не йде,під час пргрівання до робочої температури конденсату не видно,трошки появляється при остиванні ,при наступному розпалюванні вигорає.Полумня як від газу-видно інтенсивний допал.Виставив температуру 60,при відключені вентилятора горіння переходить в тління ну і по інерції піднімається на2-3 гр,при 58гр включається вентилятор і розгорається зразу,якось в стопі стояв хвелин 20-розгорівся нормально,то я тепер продувку виставив що 4хв при повному вигоранні дров вентилятор вимикається.На скільки стає загрузки незасікав.В загальному роботою задоволений --- добавлено: Oct 11, 2022 9:14 AM --- тут на фото топка після 3 пропалів ну і сама приблуда
Робив я схожу приблуду до свого КС - 10. Погоріло одну зиму і від великих температур цю приблуду повело, викинув на металолом.
Теоретично все вірно, але з часом все повертається до "класики"! Вам Удачі, але відпишиться в кінці сезону, тоді і будуть вірні висновки ... ! Пи.Си. Теж свого часу яких тільки експериментів не проводив, але все має побічні наслідки:
Хлопці, електрика - зло в системі опалення. Не жалійте грошей на монтаж гравітаційної системи, тепер є набагато більше можливостей якісно зробити гравітаційну систему циркуляції, ніж було колись. Якщо би я зараз монтував систему опалення - тільки гравітаційна. Стальними трубами, пластиком (навіть поліетиленовими трубами для холодної води (жарт!)) - але без циркуляції електропомпою. Може я вже згадував - не навмисне відбулася спроба опалювати КЧМ без роботи циркуляційного насосу. Сталося це так: стояв у мене таймер на роботі циркуляційного насосу, щоб зупинялась циркуляція вночі через холодний котел, якось не було три години електрики і на таймері збилося налаштування роботи насосу - насос був виключений у робочий період котла, а мене не було в той вечір дома. Приходжу додому, а дружина каже: я розпалила котел і підтримую в ньому температуру, як ти сказав, 80С, але чомусь батареї на першому поверсі холодні, хоча на другому - всі гарячі (по периметру будинку). Я до краників - всі відкриті, я до насосу - а він стоїть вимкнений.. і котел нагрітий до 90С! Взагалі-то я мріяв, щоб система працювала з мінімальним гідравлічним опором, тому робив розводку грубшим діаметром, ніж міг обійтися, і вкладав так, щоб не було негативного нахилу, принаймі щоб був мінімальний нуль.. І ось, це спрацювало! Котел не закипів, хоча горів на 50% (по кількості полін, які горять - три штуки). Отже, на бідну годину, я так-сяк опалюватиму без електрики і буржуйок. Як би було добре, коли б я запроектував з самого початку гравітаційну циркуляцію і не надіявся на прогресивні насоси.. Тоді вже були натяки на війну, через Тузлу.. Нафіг всякі електровентилятори і електродимотяги, таймери і контролери. Зробіть так, щоб все працювало навіть в зоні ураження вибуху боєприпасу. Теперішній час підтвердив слушність цієї думки....