Своїми руками Виготовлення щітки із поліетиленової пляшки

Тема у розділі 'Оборудование и инструмент', створена користувачем Markovnik, 11 бер 2016.

?

Голосуєте за цю тему?

Голосування закрито 22 тра 2016.
  1. Так

    100,0%
  2. Ні

    0 голосів
    0,0%
  1. Markovnik

    Markovnik Майстер

    Повідомлення:
    69
    Симпатії:
    80
    Адреса:
    Тоже Львів
    Присвоїти номінацію темі можна тут
    _____________________________________________________________________________________

    Різак-пляшки 067.jpg

    У цій темі я вам покажу як у домашніх умовах можна виготовити щітку для бруківки, бетону, асфальту з поліетиленової пляшки. Щітка не поступається заводським аналогам, і, на мою думку, має кращі характеристики за рахунок ширини волокон та їх жорсткості.

    Матеріалом для виготовлення таких щіток служать поліетиленові пляшки, які часто валяються під ногами. Пластик, з якого вони виготовлені, характеризується довговічністю і міцністю. А це саме те, що нам потрібно.

    Для виготовлення станка, який нарізає пластикову пляшку на тоненькі смужки, мною було переглянуто велику кількість відеоматеріалу. Тобто ідея не моя. На російських ресурсах її приписують чоловіку з ніком Адвокат Егоров. Але це не так. Він першим не був. Мною було знайдено відеоматеріал з китайського сайту, що датується 28 груд. 2011 р. (У Егорова 2014р.) Так що різні адвокати можуть іти лісом.

    Отже, починаю.

    Робота буде складатися із наступних етапів:
    1) Виготовлення станка для нарізання нитки.
    2) Обробка і підготовка нитки.
    3) Набивання віника.
    4) Огляд готової продукції.


    Виготовлення станка для нарізання нитки.
    Для цього з дубових брусків я виготовив станину за розмірами, які можна побачити на фото. Розміри не принципові. Як видно з фото, вони навіть не цілі числа. 42 х 19 см.

    Різак-пляшки 011.jpg

    Різак-пляшки 014.jpg
    Далі виготовляємо сам ріжучий елемент. Для цього я використав алюмінієвий кутник. У ньому зроблено два пропили і два отвори для болтів М5. Один пропил дає нам стрічку 2 мм, а другий - 3мм. Ріжучий елемент видно на фото.

    Різак-пляшки 017.jpg

    Різак-пляшки 019.jpg

    Двома болтами прикріплюємо ріжучий елемент. Ним служить лезо від канцелярського ножа. По мірі затуплення пласкогубцями можна відламувати кусочок леза, а саме лезо зміщувати вліво, до болта із шайбою.

    Різак-пляшки 029.jpg

    --- добавлено: 11 бер 2016 у 22:11 ---
    Ріжучий елемент закріплюю на станині, так як показано на фото.
    Кутник виступає на 7 мм вище станини.

    Різак-пляшки 032.jpg

    Різак-пляшки 033.jpg

    Різак-пляшки 034.jpg

    На станину обовязково потрібно вставити металевий штир діаметром 4 мм. Це є звичайний зварювальний електрод четвірка, але відшліфований наждачкою до отримання металевого блиску. Відстань від електрода до лівого (він у мене основний) прорізу становить 27 мм. Штир трохи нахилений вперед. Це підбирається експерементално.

    Ці розміри приведені для того, щоби бажаючі могли повторити конструкцію. Якщо не дотримуватися розмірів, то нитка буде весь час рватися.

    Отже, станок готовий, але я захотів його ще трохи вдосконалити. Тому була причіплена котушка з ручкою, на яку намотується готова нитка. Для цього я використав поліпропіленові труби.

    Береться два трійники розмірами отворів 25 х 20 х 25 і паяється так, як на фото. Перовим сверлом, розміром 25 проточуємо наскрізний отвір, для того, щоб у нього вільно входила труба діаметром 25.
    Різак-пляшки 042.jpg
     
    Останнє редагування модератором: 20 кві 2016
    soldat1187, X-TAZ, Ш у р а та 3 іншим подобається це.
  2. Markovnik

    Markovnik Майстер

    Повідомлення:
    69
    Симпатії:
    80
    Адреса:
    Тоже Львів
    За допомогою зварки виготовляється два такі ось кріплення, які заходять у пластикову трубу. Ручка виготовляється із пропіленової труби діаметром 25 мм. Кутушку попросив у будівельному магазині. (Віддали безплатно). Все збирається докупи. Отримаємо ось таку систему.

    Різак-пляшки 006.jpg

    Загальний вигляд готового виробу:

    Різак-пляшки 066.jpg
    Різак-пляшки 064.jpg
    Щоб не мучити читачів, про решта вдосконалень я не написав, але їх можна побачити на цьому відео




    --- добавлено: 11 бер 2016 у 22:51 ---
    2) Обробка і підготовка нитки.

    З електродів діаметром 4 мм виготовляємо ось таке лекало. Його довжина у активні частині становить 28 см.
    Різак-пляшки 045.jpg

    На лекало намотуємо нарізану нитку. Я рекомендую нарізати нитку шириною 2 мм. Тут головне не переборщити. 45 метрів для такого лекала буде достатньо.

    Лекало з ниткою запихаємо у кипяток на кілька секунд. Гаряча вода зробить свою справу. Нитка вирівнюється і забуває, що вона мала форму пляшки.

    Коли нитка охолоне, то розрізаємо її з обох сторін гострим ножем. Отримуємо робочий матеріал для щітки.

    Різак-пляшки 022.jpg


    --- добавлено: 11 бер 2016 у 23:07 ---
    3) Набивання віника.

    З деревини робимо заготовку розміром 340 х 55 мм. Товщина дерева - 25 мм буде достатньо. Я взяв дошку від підлоги.

    На заготовці сверлимо отвори на глубину 12-15 мм. ось по такій схемі.

    Різак-пляшки 030.jpg
    А ось власне заготовки. Я зробив два різних типи.

    Різак-пляшки 070.jpg
    Різак-пляшки 071.jpg

    З арматурного дроту (ним вяжуть арматуру і він легко гнеться пальцями) виготовляю ось такі скоби. Для цього використав сверло діаметром 3 мм. І пласкогубці для обкушування скоби.

    Різак-пляшки 072.jpg
    А далі все просто. Відбираю 15 (перевірено експерементально) стеблин підготовленої нитки, перегинаю їх пополам, перетягаю скобою.

    Різак-пляшки 073.jpg

    Руками вставляю скобу в отвір заготовки. Тут важливо дотримуватися напряму, так як на фото нижче.

    Різак-пляшки 074.jpg

    Щоб дотиснути скобу, я використовую сверлильний станок у якості преса. У патрон станка вставлений штир, який заточений на діаметр 3 мм. Можна обійтися без станка, але тоді треба молоток і цей самий штир. І, звичайно, помічника.

    Різак-пляшки 075.jpg
     
    Останнє редагування модератором: 19 бер 2016
    o.neymark, Володимир П, Зазор та 6 іншим подобається це.
  3. Markovnik

    Markovnik Майстер

    Повідомлення:
    69
    Симпатії:
    80
    Адреса:
    Тоже Львів
    Поступово набиваємо стебла у заготовку. Нагадую, по 15 стеблин у кожен отвір.

    Різак-пляшки 078.jpg




    Різак-пляшки 080.jpg

    Різак-пляшки 081.jpg

    Так виглядає фініш.

    Майже готовий виріб.
    Різак-пляшки 082.jpg


    4) Огляд готової продукції.

    Підведемо підсумки.
    Найскладніше зробити станок, який нарізає нитку. Всі решта операції можна спростити, як душа бажає.

    Для набивання ось цієї заготовки я витратив 1,5 год. Заготовку більшого розміру я набиваю 2 години.

    На велику заготовку витрачається нитка із 10 півторалітрових пляшок, на маленьку я не рахував, так як зробив вперше.

    За зимовий період я виготовив 10 ось таких щіток. Всі розміри підбирав експерементально, тому вам навів найкращі результати.

    Чотири моїх вироби вже трудяться у мене та моїх родичів на подвірї. Після роботи щітка залишається біля стіни у вертикальному положенні. Ворс не гнеться.


    Різак-пляшки 083.jpg

    Ручку до такої щітки я придбав у господарському магазині. Це стандартний виріб діаметром 20 мм.
    Ось напевно і все.
    Різак-пляшки 068.jpg
     
    Василь_Я, Авега, DINAMIT-UA та 24 іншим подобається це.
  4. skif_svm

    skif_svm Стажер

    Повідомлення:
    24
    Симпатії:
    24
    Адреса:
    Херсон
    Дуже гарно розжовано процес. Якісно і зі смаком. Буду повторювати. :sps:
     
    X-TAZ подобається це.
  5. Markovnik

    Markovnik Майстер

    Повідомлення:
    69
    Симпатії:
    80
    Адреса:
    Тоже Львів
    Повторюйте, не пожалієте. Віники дуже якісні получаються. А процес нарізки ленти - взагалі задоволення.
    І ще стрес знімає. Одне погано - пляшок не вистарчає. Вдома вже все порізав.
     
    Энки, Т.М., leshiy_40 та ще 1-му подобається це.
  6. fermer

    fermer Майстер

    Повідомлення:
    78
    Симпатії:
    55
    ви багата людина якщо у вас є час на таку роботу
     
    yurko_kozak та leshiy_40 подобається це.
  7. Markovnik

    Markovnik Майстер

    Повідомлення:
    69
    Симпатії:
    80
    Адреса:
    Тоже Львів
    Це все робиться довгими зимовими вечорами.
     
    шto-то ne tak та Т.М. подобається це.
  8. oleg_bios

    oleg_bios Прораб

    Повідомлення:
    218
    Симпатії:
    429
    Адреса:
    Черкассы
    Дякую за прекрасний майстер-клас.
    Чудовий об’єкт праці для шкільної майстерні.
     
    Володимир П та Зазор подобається це.
  9. Markovnik

    Markovnik Майстер

    Повідомлення:
    69
    Симпатії:
    80
    Адреса:
    Тоже Львів
    oleg_bios, Ви здогадалися про мій маленький секрет, якого я не розказав. Ну що, прийдеться розкрити його повністю.

    Одного разу я був у свого товариша у шкільній майстерні. Учень пятого класу закріпив у тиски грубу гілку від дерева і старанно її пиляв. Я спитався: "Що ти робиш". Відповідь була така: "Вчуся пиляти"

    Вчитель поспішив виправдатися. Матеріалів нема, дощок теж, одні зубила, пили і молотки полишалися. Ось і приходиться давати дітям розпилювати гілки, а старші учні обрізують навесні дерева.

    Так ось мій прилад ідеально підходить для виробництва віників у шкільній майстерні, щоби учні не нудьгували. Весь процес я описав, але якщо вам важко зробити станок, то можна зробити лише один ніж, який теж буде розрізати бутилку на тонку нитку. Правда товщина нитки буде 2,2-2,5 мм. Але це не так страшно. Цей ніж є на відео у одному епізоді. Але справжне застосування ножа - теж нарізати нитку.

    Фото ножа зараз буде.
    --- добавлено: 13 бер 2016 у 23:23 ---
    Ось фото ножа. Робиться два перпендикулярні пропили ножовкою. У якості ріжучого елемента - лезо канцелярського ножа. Я мав широке лезо, тому розрізав його болгаркою по довжині, щоби трохи звузити.

    Пласкугубці на фото лише для того, щоби пригасити фон від спалаху.

    Різак-пляшки 001.jpg

    Різак-пляшки 019.jpg

    Різак-пляшки 015.jpg

    Різак-пляшки 013.jpg

    Різак-пляшки 014.jpg

    Під лезом робити 2 мм. Раджу починати з 1 мм. Пробувати різати нитку, а потім поглиблювати проріз до 2 мм. Причому дуже акуратно.

    Різак-пляшки 018.jpg

    У якості ручки краще брати дуб, або щось тверде. Сосну я би не радив, бо тонкої нитки ви не отримаєте. Під лезом повинна бути відстань 2 мм, яка і визначає товщину нитки. Слід зазначити, що пластикова нитка з часом прошліфує собі дорогу і товщина зросте до тих розмірів, що я зазначив 2,2-2,5 мм.

    Одним словом: коли ви зробите ніж, і він у вас буде різати максимум один метр без розриву, то це означає, що ніж ви зробили правильно. З часом у вас появляться навики, а пластикова нитка відшліфує собі дорогу і розривів буде ставати все менше.
     
    Останнє редагування модератором: 21 бер 2016
    X-TAZ, Sergey_M та bogdansv подобається це.
  10. Markovnik

    Markovnik Майстер

    Повідомлення:
    69
    Симпатії:
    80
    Адреса:
    Тоже Львів
    Для різання таким ножем найкраще підходять пляшки від мінеральної води на 1,5 - 2 літри. Можна і від солодкої. Всі ці пляшки мають так звану "ТАЛІЮ". Цим ножем ви її не пройдете. Тому талію треба буде відрізати. А це втрата 3-ох метрів нитки.

    Як би ви не старалися розрізати пляшку, у вас все одно буде 2-4 розриви при товщині нитки 2,5 мм. Це не страшно. Головне, щоб не було 6-8 розривів, бо тоді це вже буде не нитка, а суцільний брак.

    Тому я вас підводжу до думки, що розроблений мною станок все таки краще. Він працює без розривів. Але для початківця легше зробити просто ніж.

    На рахунок пляшок. Найтвердіші пляшки це Пепсі-кола, Кока-кола, Фанта (у проядку зростання твердості) У Фанти ще й етикетка приклеєна так, що не відірвете. Тому на початках такі пляшки не беріть.

    Ідеальна для роботи, але досить тверда пляшка від пива. Вона по всій довжині циліндрична. Але повторюю, вона досить тверда.

    Одним словом, пробуйте, питайтеся. Постараюсь помогти. У мене теж не все зразу вийшло. Перший деревяний ніж, який реально міг різати, я робив три дні. Запоров три заготовки, порізав штук 8 пляшок, поки щось почало виходити.
     

Поділитися цією сторінкою