Вибір котла

Тема у розділі 'Газовые котлы', створена користувачем Bomberus, 9 лют 2017.

  1. Энки

    Энки Модератор Команда форуму

    Повідомлення:
    15.888
    Симпатії:
    15.562
    Адреса:
    Київ
    Будерус входить до групи компаній Бош. Ну і якщо це простий котел, то крутіша наче наліпка Будерус, аніж Бош. Бо Будерус - це котли, а Бош це все разом.
     
    Bomberus подобається це.
  2. Bomberus

    Bomberus Новачок

    Повідомлення:
    7
    Симпатії:
    0
    Адреса:
    Івано-Франківськ
    Дякую за консультацію)))
     
  3. ukrkamen

    ukrkamen Стажер

    Повідомлення:
    13
    Симпатії:
    1
    Адреса:
    Чернігів
    Доброго дня.
    Тема "Вибір газового котла". Мені сюди.
    Зараз вибираю газовий котел, настінний турбований.
    Питання: - щодо потужності, в мене будинок 90 м.кв. опалюваної площі, чи потрібно купувати котел більшої потужності (20-24 кВт), а ніж треба ~ 100кВт? Відповідно витрати газу різні.
    - чи є доцільність вибору конденсаційного котла перед звичайним. Різниця вартості котлів значна, але й КПД різне?
    - на який теплообмінник варто звернути увагу?
    П.С. В будинку вже існує водяне опалення, сталеві труби, чавунні радіатори, обєм води приблизно 200л.
    Відповіді типу "газувати немодно" - не приймаються.
     
    leshiy_40 подобається це.
  4. Энки

    Энки Модератор Команда форуму

    Повідомлення:
    15.888
    Симпатії:
    15.562
    Адреса:
    Київ
    У Вас може бути мах потужність від 6 до 10 кВт. Це в найхолодніший тиждень. Решту сезона ще менше. Тому в котла краще дивитися не номінальну потужність (її просто повинно вистачати), а мінімальну. Якщо мінімальна в паспорті написана 7 кВт, а більшість сезону теплотрати будуть 2..4 кВт, то такий котел буде часто дуже клацати. Тобто запас потужності не завжди корисний.
    З іншого боку, якщо ГВП планується із другого контура котла, то тут чим більше є максимальної потужності, тим краще. На один кран помитися, треба близько 16 кВт воду проточно гріти. Тобто з 24 кВт зможуть одночасно митися лише півтори людини.
    Є, в разі великої площі опалювальних приладів. Чим більше секцій, регістрів, квадратів теплої підлоги..- словом площі поверхні що опалює, тим меншою може бути температура цієї поверхні, із збереженням потужності. А чим нижче температура (нижче за 55 град, грубо) буде зворотка в конденсаційний котел, тим більше буде в нього ККД. Добре коли подача 50, зворотка 30.
    Але якщо система опалення вже є, і вона "високотемпературна" (без теплих підлог, стін, із невеликою кількістю секцій батарей) то економія буде лише в теплу зимну погоду. А в холоди, коли треба буде гарячих батарей, конденсаційний котел не буде конденсувати, і ККД буде в нього як в звичайного.
    Економічно недоцільно купувати конденсаційний котел, для старої традиційної системи, бо більшу частину газу він буде спалювати без конденсації, хоча й більшу частину часу з нього буде текти конденсат.
     
    ukrkamen подобається це.
  5. leshiy_40

    leshiy_40 Заслужений майстер

    Повідомлення:
    8.806
    Симпатії:
    10.846
    Адреса:
    Зах. УкраЇна
    Зайва потужність не потрібна.
     
  6. ukrkamen

    ukrkamen Стажер

    Повідомлення:
    13
    Симпатії:
    1
    Адреса:
    Чернігів
    Ще раз вітання.
    Додам. Спочатку в будинку опалення планувалось від газового котла, - теплі підлоги, біметал, подача ч/з металопластик. В 2014 р., в звязу з підвищенням вартості газу було все змінено в сторону ТП котла на 12кВт., і гравітаційної с-ми. Оскільки зараз надають субсидії, хочеться поставити газ.котел. Це лірика, вибачте.
    Лишились теплі підлоги, 10м.кв., + 15 м.кв., + 15м.кв. =40м.кв. Підключений колектор. Секцій чавунних радіаторів = 61.
    Поясніть докладніше, якщо можна.
     
  7. Энки

    Энки Модератор Команда форуму

    Повідомлення:
    15.888
    Симпатії:
    15.562
    Адреса:
    Київ
    Якщо тепло - це ніби вода, то будинок - це коробка в дрібну дюрочку скрізь. Чим холодніше зовні, тим швидше крізь дюрочки тікає вода. А котел - це кран, що подає в коробочку воду. Швидкість втечі тепла - це потужність Вт ( = один джоуль тепла за одну секунду)
    Коли на вулиці +20, і в будинку +20, то тепло з будинку не тікає, бо в рівновазі. Коли на вулиці +19, а в будинку +20, то рівноваги вже нема, і тепло починає крізь стінки коробочки тікати туди, де холодніше. Припустимо, що на один градус різниці, площею коробочки тікає тепло з потужністю 300 Вт. Нагадаю, потужність у ватах - це швидкість втечі тепла.
    Для того, щоби в хаті не стало як на вулиці, слід наповнювати коробчку теплом з такою самою швидкістю.
    Наприклад, коли на вулиці +15, а в хаті +20, то котел має видавати потужність (20-15)*300 = 1 500 Вт. Беремо Вітоденс котел. В нього потужність пальника вказана 9..24 кВт, але нам треба зараз 1,5 кВт, що в шість раз менше мінімальної.
    Тобто, такий котел, при +15 зовні і +20 внутрі, має палити секунду, а п'ять секунд не палити. Або одну з шести хвилин палити, а решту стояти. Або годину палити, п'ять стояти.
    Чим частіше котел стартує, тим гірше для котла, і гірше для мешканців. Коли він кілька раз на годину вночі стартує, це чутно, і набридає.
    І лише коли температура зовні стане 20 - 9000/300 = -10, лише тоді котел зможе без зупинку палити газ. А всього треба буде потужності від нього, скажімо, 22 + 25 (це -25 зовні) * 300 = 14,1 кВт. Тобто ще 10 кВт діапазону потужності котла просто зайві, і на опалення використовуватись ніколи не будуть.
    Але якщо Гаряче Водо Постачання організовано від котла, то тут вже повної потужності котла малувато. Бо хароший душ, типу "тропічний дощ", випускає за хвилину 10..12 літрів ГВ, а виробник вказує для 35 кВт котла максимальну здатність готувати ГВ - 14 літрів на хвилину. За замовчуванням, рахується температура ГВП 40 градусів, це санітарна норма для душів.
    Якщо хтось полюбляє душ гаряченький, то максимальних 24 кВт від котла може і не вистачити на те, як люблять помитися. Для Вітоденса 24кВт пишуть, ніби може давати 11 л/хв за дельти 30. Це якщо вода з колодязя йде +8, то буде давати 11 л/хв 38 градусів. Це нормального напору душ, з температурою на межі "прохолодний".
     
    Keela та stryzhko подобається це.
  8. ukrkamen

    ukrkamen Стажер

    Повідомлення:
    13
    Симпатії:
    1
    Адреса:
    Чернігів
    Шановний Энки.
    Щодо ГВС зрозуміло, щоб помитися в душі одній людині з "комфортом" потрібен котел на 24кВт.
    Щодо потужності котла на опалення, якось черезчур докладно пояснили, я так і не зрозумів деякі моменти.
    Котел на 24 кВт буде частіше запалюватись від котла на 14кВт? Чому? Тому, що виставлений діапазон температур так? Чи він так швидко буде нагрівати приміщення?
    Якщо котел 24квт, то від 9квт до 14квт котел працює, і в лютий мороз і в відносний "нуль" а зайві 10квт ніколи не "запустяться"? Я так розумію?
    Потужність котлів привязують до квадратури приміщення за умови висоти стелі 2,5м. Тому для 90м.кв. потрібен котел не більше 14 кВт, а якщо з ГВС то краще 24кВт, я правильно зрозумів? Усі фактори врахувати не можливо.
     
  9. Энки

    Энки Модератор Команда форуму

    Повідомлення:
    15.888
    Симпатії:
    15.562
    Адреса:
    Київ
    Тому що така конструкція газового пальника. В пальника є автоматика, це ніби кран. Саме в згаданому котлі, той кран коли закритий, то нуль кіловат, газ не йде. Коли кран лишено трохи відкритий, то газу йде одразу на 9 кВт. Коли повністю відкритий кран, то газу йде на 24 кВт.
    Так. Просто зроблено, попередньо порахувавши, що котла саме 24 кВт, має вистачати і на манюній будиночок, і на будинок до 300 квадратів. Тобто виробник "охоплює сегмент". Щоби економити, і не виробляти надто широку лінійку виробів. Тому, майже у всіх виробників, наймолодша модель в лінійці - 24..25 кВт.
    Менші виробники, менш відомі, з меншими обсягами виробництва, можуть дозволити собі бавитися з нетиповими виробами. І можна зустріти поодинокі моделі 7, 10, 12, 16.. кВт. Але це буде або нетипово висока ціна, або нетипово низька якість.
    Ні. Хіба баби на базарі.
    Потужність котла прив'язують до потреб в теплі. Будинки з однаковою квадратурою і стелею, можуть бути дуууже різні.
    І для 90 квадратів, зазвичай треба не більше 6..9 кВт опалення. То 14 кВт я брав для прикладу, бо 300 Вт на градус зручно рахувати.
     
    Vladimir1966 та sanykrimea подобається це.
  10. ukrkamen

    ukrkamen Стажер

    Повідомлення:
    13
    Симпатії:
    1
    Адреса:
    Чернігів
    В сусідній темі обговорили тип котла конденсаційний чи звичайний. Мій вибір конденсаційнийний. Опалюваної плащі 90м.кв. з них 40 м.кв. під теплою підлогою, а секцій радіаторів на загал 61шт. (чавун). На кожен радіатор було добавлено більше на 1 секцію ніж потрібно. Плюс сталеві труби. Радіатори мушу "придавлювати" бо інакше температура +25, не комфортно. ТП котел тримаю на температурі + - 60С. Інакше все у трубу або у повітря. Лишилось вибрати потужність котла. Оскільки бойлера нема (хотів непрямого нагріву), ГВП від котла потрібне.
     

Поділитися цією сторінкою