Аматорські нариси: мобільний фрезерний стіл

Тема у розділі 'Деревообработка', створена користувачем Whisker, 10 лип 2016.

  1. Whisker

    Whisker Інженер

    Повідомлення:
    632
    Симпатії:
    1.659
    Адреса:
    Київ
    Продовжу розповідь про нову саморобку в циклі "Аматорські нариси". Моя попередня тема зайняла третє місце у конкурсі саморобок і я був приємно здивований.
    Поточна тема буде викладатися поза рамками конкурсу, тому час завершення проекту невідомий. Нехай це буде якийсь щотижневик, словом, як піде.

    Рано чи пізно той, хто "присів" на столярку у рамках хобі приходить до висновку, що в арсеналі інструменту треба мати фрезер. А трохи згодом - що його треба ставити в стіл.
    Звичайно, для початківця важко зразу зрозуміти, які роботи будуть виконуватися, тобто який саме стіл потрібний. "Куріння" Інтернету показало, що нема жодного універсального рішення, але основні моменти вдалося визначити у деяких тезах:
    - розмір має бути таким, щоб поставити можна було і на балконі, і в майстерні та перевезти у любому автомобілі.
    - основа має бути масивна та рівна. Треба забезпечити хорошу геометрію.
    - має бути Т-трек та паралельний упор, на який можна кріпити додаткову оснастку та "приспособи"
    - оскільки це хобійний варіант - бажано використовувати легкодоступні матеріали.

    Металевий каркас, чавунну плиту я відкинув зразу - небюджетне рішення. ДСП та пластики також не розглядав. Текстоліт такого розміру - також проблемне рішення. Тому вибір впав на звичайну фанеру. Менше 20 мм поверхня буде занадто слабенькою, якщо врізати у неї 6мм металеву пластину.
    Чому 6 мм? 3мм пластина під вагою фрезера може прогинатися - хочеться більш стабільної геометрії.
    У 6мм металі легко ріжеться різьба - можна маневрувати з кріпленням. Про пластину детальніше трохи згодом. Спочатку - виготовлення каркасу.
    Готова фанера необхідної товщини виявилася кривою, не дивлячись на те, що у будівельному супермаркеті вона лежить "бутербродом" одна на одній. Тому взяв у 2 рази тонше необхідної та поклеїв заготовки сам. 12мм фанера була нарізана на смуги на склєєна як показано на дужки )(. Тобто струбцинами по краях, я середину і так добре вичавило. Клей ПВА Eskaro. Клєні бруски вийшли рівні - гнута форма взаємно скомпенсувалася. Потім на шкантах з брусків зібрав каркас-раму та зклеїв його.
    Аналогічно клеїв поверхню. Але перед тим електролобзиком вирізав отвір з припуском. Дуже зручно було струбцинами зсередини створити додатковий прес. На фото видно. Намащений "бутерброд" притягнув до рами, щоб поверхня отримала правильну геометрію.
    У місцях, де будуть пази додатково протягнув шурупами.
    На додаток пару фото - далі буде.
     

    Вкладення:

    Володимир П та Sergey_M подобається це.
  2. Whisker

    Whisker Інженер

    Повідомлення:
    632
    Симпатії:
    1.659
    Адреса:
    Київ
    Коли заготовка висохне, можна починати розфрезеровувати. Я сильно не поспішав, тому сохло це все майже всю зиму. Але перед тим треба шліфонути краї. Поверхня садилася на раму з невеликим припуском по краях.
    Габаритні розміри стола вийшли 750х500х100мм. Чесно кажучи, фанера не дуже хорошої якості, місцями розшарування, треба підклеювати. В деяких місцях після шліфування з"явився наступний шар шпону. Треба буде використати непрозоре покриття, щоб виправити зовнішній вигляд.
    Фрезерування пазів.
    В першу чергу вибрав місце під пластину. Потім вибирав пази. У якості Т-трека вирішив використати старий алюмінієвий карниз. Якщо його розрізати, виходить кутник та Т-подібна направляюча шириною 30мм. Зрозуміло, що розмір нестандартний і я не поставлю будь -яку стандартну каретку. Але такий профіль вже є і не треба нічого вигадувати та шукати. Каретка буде робитись під себе пізніше.
    Після перших пазів стало зрозуміло,що краї стола треба якось захищати, бо інакше вони полущаться. Вирішив по периметру розфрезерувати під кутники.
    З торців на короткій стороні будуть приклеєні лінійки, щоб можна було легко встановлювати паралельний упор. У якості профіля знайшов елементи кріплення від старого холодильника. Якраз те що треба - рівнесенький П-подібний профіль. На фото видно - саме на ньому лежить лінійка.
    Ще декілька фото.
     

    Вкладення:

    Gardner, Володимир П, Sergey_M та ще 1-му подобається це.
  3. Whisker

    Whisker Інженер

    Повідомлення:
    632
    Симпатії:
    1.659
    Адреса:
    Київ
    Фрезерування алюмінієвих елементів.
    У якості Т-трека використав старий алюмінієвий карниз.
    Ріжемо будь-яким чином - лобзик , болгарка, циркулярка з диском по алюмінію. Я пробував всі три.
    Лобзиком дуже довго. Болгаркою занадто криво. Циркуляркою рівно, особливо по шині. Але я все одно залишав припуск. Схематично показано на ескізі. Профіль ( чорні лінії) , ріжемо (червона лінія), припуск (червоний хвостик) треба прибрати. Можна зняти на точилі, але краще і швидше використати фрезер з обгонною фрезою з підшипником. Діаметр підшипника і розмах ріжучих кромок співпадають за розміром.
    Це означає, якщо підшипним вперти у бічну стінку, яка слугуватиме шаблоном, то фреза зніме весь припуск підзалице (заподлицо).
    Для фрезерування зробив імпровізований стіл - фанера з отвором під фрезу, знизу фрезер.
    Алюміній фрезерується легко, легше ніж тверде дерево. Він однорідний, тому дає рівномірні відходи типа луски. Бережіть очі!
    Можна погратися обертами та силою подачі. Не можу сказати що краще - на майже максимальних обертах, але на малій подачі чистіше поверхня, але даєш більшу подачу - вибирає швидше. Я не люблю насилувати техніку, тому не поспішав.
    Фреза звичайна з набору універсальних в наборі. Якась китайчатина.

    Для фрезерування алюмінію ( та сплавів) треба виконати одну обов"язкову умову - кромка, яка фрезеруватиметься має бути змащена звичайним машинним маслом. Я просто налив масло у кришку та пальцем добряче помазав поверхню. Потім це все під фрезу. Змащена поверхня йде легко. Якщо не мастити - алюміній нагрівається та налипає на ріжучу кромку фрези, вона починає бити, а це вже не фрезерування а обдирання. Та й небезпечна така робота.

    Ще декілька фото та ескіз . Далі буде.
     

    Вкладення:

    Gardner та bogdansv подобається це.
  4. Whisker

    Whisker Інженер

    Повідомлення:
    632
    Симпатії:
    1.659
    Адреса:
    Київ
    Паралельний упор.
    Знову 12 мм фанера. Елементи бічної поверхні та основи - в один шар, елементи кріплення - склеїв "бутербродом" у 2 шари. Потім обрізав в розмір і по формі. Головне - витримати прямий кут, тому розмітку краще робити гострим ножем, а не олівцем.
    Спочатку підігнав елементи один до одного та закріпив за допомогою шурупів. Після склеювання викрутив - тому лишилися отвори. Звичайно, краще було б на шкантах, але, оскільки фанера поганої якості , все одно треба буде підшпакльовувати.
    "Будка" для видалення стружки буде закриватися фанеркою з отвором під каналізаційну трубу діаметром 50мм. Фото буде пізніше.
    Паз під Т-трек значно менший ніж у самому столі. Спочатку думав зробити бічну стінку удвічі товщою, туди б точно став від карнизу, але здавалося, що упор тоді буде занадто масивним. Якось у "Епіцентрі" побачив алюмінієвий профіль метрової довжини з гумкою. Такі використовують для кріплення на плитку на слизьких сходах.Просто лишнє відрізав і вийшов Т-трек.

    Пази робив прямою пазовою фрезою даметром 8мм. Напівкруглий отвір радіусом 25мм спочатку лобзиком, потім пелюстковою насадкою у дриль. Діаметр насадки - якраз 50мм.
    Зовнішній вигляд з різних боків можна побачити на фото.
    Далі буде.
     

    Вкладення:

    Gardner, Sergey_M та bogdansv подобається це.

Поділитися цією сторінкою