Ну так это буржуйка, по мне так лучше проще и дешевле бубафоня . Пользуюсь с начала зимы на работе , доволен как слон.
якщо це качани то яким котлом топили ?на скільки часу закидки повної топки хватило горіння не тління.
чого питаю,бо у мого колеги по роботі вдома,тіпа струпова котел 40 квт.то там іде 4 мішки зараз тих качанів,до сильних морозів їх ставало тої загрузки на 12 годин..коли морози то забути треба повністю за качани))так він казав,дуже скоро згоряють..
Доброго всім дня, вибачайте за довгу відсутність, часу як завжди обмаль, а істотного в мене нічого нового до останнього часу не було. Зате тепер є, поділюсь. Старий експериментальний котел не витримав знущань і вмер, як завжди, невчасно. Прийшлось взяти декілька днів за свій рахунок та в екстренному порядку (за 4 дні) зварити новий шахтник класичної схеми, винятково для тирси (не для дров). Шахта переріз 420*420, висота від колосників 1050 (тут і далі все в мм), об'єм майже 180л. ТО одноходовий, переріз 70*420, вихід димогазів 100*120, рушти з кутнику 25 рогами вверх, прозори 7-10мм, газові вікна в шамотній цеглі 3шт (на вкладці), діагональ 60мм, передня стінка одинарна без води. Старт-стоп, РТ10 від укрреле і електромагніт на заслонку. Вторинного повітря немає. Результати. 1. Таке співвідношення площі газового вікна (вікон) і перерізу шахти для дров не годиться, тільки для тирси. Навіть розпалюю засипавши шар дров тирстою, інакше вогонь пре в шахту і гріє верхні дрова. Зате на тирсі - гут. 2. Основне паливо - тирса з пилорами із сухостою, сосна. при температурі -3 за бортом, 62 на подачі (десь близько 5 кВт), повна тривалість горіння досягає 17 год, до комфортного підсипання - 12-13 год. Після цього оголяються спочатку газові вікна, потім і частина колосників, і при відкрівання загрузочного люку сильно димить, а якщо відкриті частково колосники - потрібно докладати спочатку дрова. Некомфортно. При -10 за бортом і 72 на подачі (близько 7 кВт)_комфортна тривалість 7,5-8 год, повної не пробував. Холодніше не пробував. Зупиняю раз в тиждень для чистки, потім розпалюю і далі тільки підсипаю, тиждень без зупинки. Температура в газових вікнах така, що деревна зола спікається в шлак, потрібно відколупувати, за тиждень заростає третина газових вікон. Температура димогазів на початку розгону - 140-160, в кінці розгону (перед стопом) досягає 240, в стопі - падає до 90. Якщо погода тепла і сира, розганяється важкувато - димохід охолодає. 3. Газові вікна краще трішки збільшити - зробити діагональ 70мм, бо трошки "передавив" газодинаміку, а кутники на руштах поставити 30мм з прозорами 12мм, (коли були із 40, зола просипалась краще). А взагалі така комбінація рушт та газових вікон дуже подобається, я на цьому варіанті зупинився остаточно і більш переробляти не буду. 4. На тирсі із свіжезрізаних дерев не пробував, але, судячи із газодинаміки, похоже, шо без збільшення газових вікон будуть проблеми, або вентилятор на піддув поставити, або трубу доростити (у мене 4,5м D130мм). 5. Пробував суху столярну стружку - не сподобалась, дуже легка і підвисає, час горіння в півтора-два рази менший. Пробував пилюку із-під шліфувалок із столярного цеху - горить, трохи підвисає, але загружати - просто каторга, все в пилюці. Тривалість більша, ніж стружки, але все одно значно менша, тіж тирси з пилорами. Більше в столярний цех за тирсою не поїду.
Термореле з адаптером 12в (гугл про укрреле знає, запитайте), електромагніт 12в 0,5а (такі використовувались в медичних апаратах штучної вентиляції легенів РО6Н-05, в мене звідти), заслонка. Взагалі це буде перероблено, електромагніт поставлю прямо на трубу 90мм, на неї засллонку і всередину вентилятор (для роботи на сирій тирсі).