Думаю, що на дьоготь більше впливає відсутність повітря для якісного допалювання газів, в режимі тління, ніж температура теплоносія. Проексперементуйте (за можлівості) зробіть Т ух. більше 300С і дьоготь в котлі зникне, відкладення змістяться в комин. Дайте понад 500С і в комині сажі поменшає! Це при умові що факел полум"я "вільний" і не зупиняється об охолоджений метал. За цей сезон я почистив свій котел 2 рази та комин 1 раз (бо був не утеплений). Зараз використовую паливо з меншою вологістю (біля 50%), то з осіданням сажі та закоксвуванням проблем не маю.
@Vasil77, @pic16f887, Получается чтобы не было дегтя : 1. должно гореть , а не тлеть, 2. температура обратки. Если не соблюдаются оба правила - полно дегтя. Если не соблюдается одно из правил - еще терпимо(может деготь и будет ,но незначительно). Если соблюдаются два правила - все отлично. У меня сейчас режима тления не бывает: топка маленькая, поддувало открыто( РТ-3 сейчас не пользуюсь) - горит на всю - все в ТА. А ГЕРЦ тепломикс держит температуру обратки. Аж самому приятно, что все так сошлось.
Поділюся своїм методом боротьби із дьогтьом на мінімальних режимах роботи ТПК. Накидаю повний котел дров і відкриваю РТ до кінця, після набору темп. 70-75С закриваю підувало. Обвуглена-висушена деревина працює вже в режимі тління, але без дьогтю.(ЦН виставлений на мінімум) Удачі в експериментах.
в шахтному котлі таке не проходить. Поки висушити, обвуглити таку кількість дров, то в хаті вже нема чим дихати. Хіба що грузити менше, але тоді треба підкидати частіше. Я бачу вихід один - ТА.
Так це працює. Ви просто "легкі" летючі гази, котрі виділяються на початковій стадії горіння відправляєте в комин разом з високою температурою викідних газів. А використовуєте лиш випари котрі горять повільніше та потребуюь вищої температури для розкладення деревини, та виділяються менш інтенсивно і встигають згоріти в збідненій суміші повітря. --- добавлено: 15 січ 2017 у 23:23 --- Побороти цей ефект намагався Глазков з "рецеркуляцією" газів у шахті котла.
Про шахтний радили тут прикривати частину рушт, щоб зменшувати площу горіння. Не знаю, чи дієво, бо на нового шахтника іще не стягнувся. Можете поекспериментувати. Відпишитеся.
Самий дієвий метод! https://krainamaystriv.com/threads/25684/page-6#post-614828. В останню хвилину перед заварюваннм дна вварив додаткову поличку для колосника. Зараз проексперементував. З "поржком" мій котел горів чудово на "максимумі", подача повітря відкрита на 100% факл полум"я десь з 40см довжиною. оце і все, регуляції с "середнім" та "мінімальним" горінням не було. При зміні положення дверки подачі повітря горіння припинялось і котел переходив в режим"генерації диму". За порадою З вказаного посту "прибрав" порожок (він складає менше 10мм) в котлі з"явілась ступіньчастість горіння! саме горіння а не тління. Зі зміною положення дверки подач ПП змінюється розмір факела в котлі. Інший нюанс: занос легких часток попелу в "камеру допалу".В Моєму агрегаті це не є проблемним, бо камера має окремі дверцята та достатній об"єм. При щодобовому очищенні піддувала вибираю 1-3 совки і з камери допалу.
И насос включал при такой же обратке (20 град) и ... всё равно кондера нет ... и на КСТ такая же "картина" была ... !