Схема - КЧМ, Вайлент і теплоакумулятор

Тема у розділі 'Отопление и горячее водоснабжение - общие вопросы', створена користувачем Alex__1970, 7 тра 2015.

  1. Alex__1970

    Alex__1970 Підмайстер

    Повідомлення:
    80
    Симпатії:
    18
    Доброго дня усім!

    У зв’язку зі значним подорожчанням енергоносіїв, вирішив у додачу до газового котла, яким опалюється наш будинок, встановити паралельно твердопаливний котел. Пройшовшись по місцевих крамницях та вивчивши асортимент інтернет-магазинів опалювальної техніки, зрозумів, що витратити з сімейного бюджету одразу 12-19 тисяч гривень лише на котла не дуже розумно. Адже, коли ще ті гроші «відіб’ються»? Начитавшись на форумі про довговічність та живучість чавунних котлів, почав шукати і собі старенький КЧМ. Дав оголошення у газету, незабаром отримав дзвінок з пропозицією. Оглянувши котел КЧМ, залишився ним задоволеним. І за 3000 грн. придбав цього «звєря». Це 5-секційний котел КЧМ «Ровно» (зовнішній вигляд на фото). Думаю, що після чистки і покраски він виглядатиме значно краще, головне, що не тече. Ще на ньому бракує шуровочних дверцят, але то таке, куплю або виготовимо.

    На жаль, у нашому місті отримати професійну консультацію стосовно схеми підключення не вдалося. «Розкручені» майстри одразу починають вести мову про всілякі новомодні штуки типу Ладомат, заводські теплоакумулятори, електронні прибамбаси, тощо. А це нині не один десяток тисяч наших знецінених гривень. Причому не факт, що система працюватиме як слід.

    Хоча, нещодавно оглянув систему в одного добродія. У нього підключені в одну систему старий дров’яний котел КСТ-16 (Коростень) і голландський газовий (назви навіть не згадаю). З подивом виявив, що хлопці, котрі підключення це робили, просто з’єднали поліпропіленом подачу з подачею, а обратку з обраткою!!! Ніяких клапанів і в помині немає. Ще більше мене вразило те, що за словами господаря, все працює уже 4 роки, він задоволений. Дров’яний працює за природною циркуляцією, а газовий своєю помпою підсилює. Коли прогорають дрова, включається газовий котел, який був виставлений на невелику температуру.

    Отож, вирішив робити обв’язку котла зі знайомим, дядьком Павлом, який варить системи опалення останніх років з 30… Тобто на якість зварних швів, обмотувань паклею можна не переживати, от лише в новомодніх «дівайсах» старший чоловік не дуже тямить. Тому звертаюся з проханням до шановного товариства покритикувати мою схему.

    Сам будинок наш має 120 кв. м, утеплений, металопластикові вікна, обкладений силікатною цеглою. Останніх років 6 опалюється природнім газом – котел двоконтурний Вайлант. Ще з наступного року опалюватиму майстерню і котельню поруч з будинком – там десь 45 кв. м. Там систему вирішили зварити зі сталі та чавунних радіаторів, по-колишньому – з уклонами, щоб у разі чого була природня циркуляція. Оскільки в будинку уже давно пропіленові труби, а сама система вміщує не більше 60 літрів води, напряму підключати до потужного КЧМ ризиковано, він ту мізерну кількість води миттєво закип’ятить. Почитавши про теплоакумулятор, вирішив і собі ставити. На щастя, у родичів «валялася» стара бочка, мабуть, колись була невелика водовозка – 1,5 м. куб. Цілком підходить на теплоакумулятор – 30 квт х 50 літрів = 1500 л. Звісно, після остаточної зборки системи, ТА буде утеплений.

    Суть схеми проста – розтопив КЧМ, поки горить – гріє майстерню і паралельно заряджає ТА. У ТА плануємо встановити змієвик з нержавіючої гофри (зовнішній діаметр 23 мм), десь метрів з 20 довжини (тоді площа теплообмінника становитиме 1,44 кв. м, гадаю, для хати 120 квадратів буде достатньо). Газовий котел буде виставлений на невелику температуру і своїм циркуляційним насосом «забиратиме» гарячий теплоносій. Коли дров’яний котел вихолоне, газовий увімкнеться. Надіюся, це буде вночі, а вранці встигнемо розтопити КЧМ. Це коротко принцип роботи.

    За схему вибачайте, не технік я, а гуманітарій, володію графічними редакторами, тому ось таке «наваяв». Буду вдячний за поради та конструктивну критику! IMG_20150424_154713.jpg Схема.jpg
     
  2. Andreb

    Andreb Стажер

    Повідомлення:
    28
    Симпатії:
    10
    Адреса:
    Мариуполь
    Добрый день. Форум читаю с прошлой осени, и хочу выразить огромную благодарность всем участникам, за их титанический труд (попробуй каждому "чайнику" разжуй и в рот полож, и чтоб крышку не снесло). И отдельный нижайший поклон Peps09, за его чертежи :Hi::Hi::Hi:. Теперь по теме: Я сейчас довариваю ТТ котел а-ля Peps09-20, только собираю его из двух КСТ (если кому то будет интересно, по ходу делаю фото, могу выложить). И собираюсь делать такую же систему как у Вас. Для начала два вопроса. 1. Почему у Вас Ду обратки на ЕЦ меньше Ду подачи? 2.Как собираетесь регулировать Т в контуре ПЦ?
    --- добавлено: May 10, 2015 3:52 AM ---
    Надеюсь кто нибудь из МАСТЕРОВ заметит нас, нет, будем разбираться сами (в принципе на форуме есть все ответы, просто их иногда трудно с начала найти, потом заметить, и на конец понять).
     
    Останнє редагування модератором: 18 тра 2015
  3. Alex__1970

    Alex__1970 Підмайстер

    Повідомлення:
    80
    Симпатії:
    18
    Вітаю!
    Одразу скажу, що я не великий спец у питання опалення. Тому рішення приймаю, почитавши поперпедньо на форумі, або раджуся з фахівцями. Стосовно діаметру труби-обратки. Справа в тому, що згідно з попередньюї схемою облаштування труб і радіаторів у майстерні, обратка має йти через все приміщення низом. Там якраз клали плитку, тому вирішили, щоб не спотикатися через трубу, врізали її у стяжку під плитку, само собою, з дотримання уклону. Трубу купив першу, яка спала на розум - 32 мм.
    Стосовно регулювання температури у примусовому контурі. Думаю поставити на газовий котел терморегулятор - ось такий http://texbaza.com.ua/p37320446-termoregulyator-auraton-3013.html
    Auraton 3013.jpg
     
    Останнє редагування модератором: 18 тра 2015
  4. Энки

    Энки Модератор Команда форуму

    Повідомлення:
    12.654
    Симпатії:
    12.695
    Адреса:
    Київ
  5. Alex__1970

    Alex__1970 Підмайстер

    Повідомлення:
    80
    Симпатії:
    18
    Вмикатиме і вимикатиме циркуляційний насос, при досягненні теплоносієм певної температури на подачі
    http://texbaza.com.ua/p31284567-trubnyj-termostat-siemens.html
    ТРУБНЫЙ ТЕРМОСТАТ.jpg
     
  6. Энки

    Энки Модератор Команда форуму

    Повідомлення:
    12.654
    Симпатії:
    12.695
    Адреса:
    Київ
    А при досягненні якої саме вмикатиме, і при якій вимикатиме?
     
  7. Andreb

    Andreb Стажер

    Повідомлення:
    28
    Симпатії:
    10
    Адреса:
    Мариуполь
    Диапазон управления температурой

    5° - 35°C
    У теплоносителя температура будет совсем в другом диапазоне. Это термостат по температуре воздуха. А насчет вкл\выкл ГК, я тоже об этом думал (самый простой вариант), но я думаю для ГК это не хорошо - полностью вкл\выкл с него напряжение. Вот если бы залезть ему в "мозги" и управлять насосом... Я думаю поставить капиллярный терморегулятор с эл.бойлера на обратку, возле самого ТА. Я не знаю какой у него гистерезис, надеюсь достаточно, и в этой точке наиболее полная картина по температуре СО. А вот чем управлять......? У меня ГК - Аристон и насос работает все время при включенном режиме отоплении, не зависимо горит газ или нет. И если он должен находиться в режиме ожидания (ждать когда погаснет ТТК и остынет ТО), то грех не воспользоваться все равно работающим насосом. Но регулировать температуру СО хочется, даже надо! Да, знаю - стандартные решения, но бюджет... + обстановка... Знаю, велосипед изобретать не стоит, но самокат придумали наверное все таки после.
     
  8. Alex__1970

    Alex__1970 Підмайстер

    Повідомлення:
    80
    Симпатії:
    18
    Можливо, повторю, можливо - +60 чи вище... Ще сам не знаю, бо практики нема, побачимо, поспостерігаємо...
    --- добавлено: 11 май 2015 в 12:27 ---
    Так я ж про це і кажу. Насос ГК весь час циркулює. Тому, міркую собі, підігрітий у ТА (в змієвику) теплоносій цей насос і прокачуватиму у систему. Будинок прогріватиметься, тому, міркую далі, терморегулятор по повітрю і керуватиме роботою ГК. Якщо я помиляюся - поясніть, в чому саме?
     
    Останнє редагування модератором: 19 тра 2015
  9. Энки

    Энки Модератор Команда форуму

    Повідомлення:
    12.654
    Симпатії:
    12.695
    Адреса:
    Київ
    Вибачте за пораду, але якщо щось не знаєте, то не купуйте-не монтуйте, бо воно, мабуть,- не потрібне.
    А від тої помпи, краще, виведіть термостат у димар, щоб, коли прогоріло, вимикалась.
     
    Алекс Иваныч подобається це.
  10. Alex__1970

    Alex__1970 Підмайстер

    Повідомлення:
    80
    Симпатії:
    18
    За пораду вдячний. Це, по перше. А по друге, ще ніхто нічого не купував. :) Крім котла-ветерана КЧМ-5. Тут крім порад фахівців, ще й самому хочеться щось навчитися, а для цього треба зрозуміти, що є добре, а що є зле...
     
  11. Andreb

    Andreb Стажер

    Повідомлення:
    28
    Симпатії:
    10
    Адреса:
    Мариуполь
    На 100% не уверен, но по моему, при стандартном подключении терморегулятора к котлу он будет управлять розжигом и временем горения горелки, а насос будет работать постоянно, хотя бы для контроля температуры в СО. Нашел схему своего ГК, на плате есть разъем для насоса, следовательно можно врезать группу контактов, но как к этому отнесется автоматика? Если кто знает эту страшную тайну - не молчите, плиз.:poklon:
     
    Alex__1970 подобається це.

Поділитися цією сторінкою