Допоможіть розібратись з електричним щитком

Тема у розділі 'Электрика и освещение', створена користувачем AnageN, 20 кві 2014.

  1. AnageN

    AnageN Новачок

    Повідомлення:
    9
    Симпатії:
    0
    Доброго дня. Виникла проблема зі збором електричного щитка. Опишу коротко що є зараз по порядку:
    1. Вхідний кабель алюмінієвий 16 мм2
    2. Автомат двохполюсний 25А
    3. Лічильник однофазний. Це все запаковано в щиток і опломбовано. Доступ до автомата є, можна вимкнути.
    В будинку проводка стандарт - 2.5 мм2 силова та 1.5 мм2 світло. Заземлення немає.

    Хочу поставити другий електричний щиток де розвести додаткову електрику. Так само в порядку встановлення:
    1. Сам щиток звичайно (кількість DIN місць відповідно від кількості автоматів) - металевий, водо- та пилозахищений.
    2. Реле напруги Зубр D32t на 32А (відсікач пониженої та підвищеної напруги).
    3. Після реле - УЗО 32А на 30мА.
    Потім вже гребінкою підключити:
    4. Автомат на 16А клас B на будинок.
    5. Автомат 16А клас B на пральну машину (кабель виведений).
    6. Автомат на 25А клас B на господарську будівлю (освітлення + невелика майстерня).
    7. Автомат 25А клас С на силову розетку в щитку (також 25А) - щоб дуже рідко включити силові прибори - електрозварку там чи щось таке.

    Також планую заміну кабеля від щитка до будинку - на 10мм2 мідний (зараз стоїть частина стара мідна частина стара алюмінієва і скрутки через латунні шайби). Кабель до сараю - алюмінієвий 16 мм2 кину по повітрю (він найдешевший) і вже в майстерні поставлю ще один щиток з розводкою на світло, розетки і силові розетки.

    Так от перечитавши купу матеріалу впав в ступор? Які автомати вибирати. Спочатку хотів всюди ставити на 25А, але поначитувався що при автоматі 25А кабель 2.5мм2 вигорає тільки так з розеткою разом. Там є певна залежність від кратності току і часу вимикання. От це мене і заплутало.

    Поки що взнав таке (і досі невпевнений на скільки це правда чи ні):
    1. УЗО та реле напруги потрібно купляти на ступінь вище за ввідний автомат (той що біля щитка). Тобто автомат на 25А - тоді реле і УЗО на 32А. Це ніби то набагато продовжує довговічність самого УЗО та реле.
    2. Для будинку і просто цивільних потреб потрібно брати автомати класу B, а не С чи D, тому що там інший час вимикання при перегрузці і на автоматі класу D вся проводка просто вигорить перед вимиканням автомату.
    3. Взагалі на кабелі 2.5 мм2 не можна брати автомати більше 16А.
    Найбільше цікавить оці класи автоматів B, C, D та час їхнього спрацювання при перегрузці. Перед Новим роком був подібний ексцес у друга по роботі - загорілась розетка і вигоріла проводка плюс згоріла морозильна камера. А автомат не вибив. Підозрюю якраз через те, що автомат неправильного класу і амперметражу.

    Із потужних пристроїв вдома - мікрохвильовка, електрочайник (разом не вмикаються), пральна машина, ПК, морозилка клас А+, холодильник клас А+.
    З інструменту - стандартний набір - дрельки болгарки шліфмашинки і таке інше, все потужністю до 1квт, і тим більше одночасно не вмикається. Планую в майбутньом купити зварочний інвертор для побутових потреб - тому і хочу на щитку одну силову розетку якраз для нього.

    Буду безмежно вдячний за будь яку критику і підказки в цій ситуації.
     
  2. dmode

    dmode Майстер

    Повідомлення:
    196
    Симпатії:
    11
    Ось тут почитайте про автомати. І взагалі цей ресурс буде Вам цікавий.
    cs-cs.net/avtomaty-ne-vsyo-tak-prosto-no-interesno-vybor-nominala-avtomata
    cs-cs.net/abb-cat-b
     
  3. SergiyK

    SergiyK Підмайстер

    Повідомлення:
    44
    Симпатії:
    8
    Адреса:
    Дніпро
    1. Відповідно до ПУЕ-2009 ваш кабель на вході (16мм, алюміній) може витримати струм у 60А (таблиця 1.3.5). Чому Вам поставили 25А автомат питання риторичне. До того ж, яка характеристика цього автомату?
    2. Ви не уважно читали (чи взагалі не читали) інструкцію до реле напруги Зубр. Там чітко вказано, що ПЗВ (УЗО) повинно стояти до реле напруги.
    3. Потрібно приблизно порахувати яке можливе одночасне навантаження на мережу. Чи витримає Зубр цю силу струму. Відповідно до тієї ж таки інструкції, максимально можливе навантаження при стрибку напруги до 400В для Зубра D340t (на 40А) становить трішки більше 2кВт. А у Вашого на 32А ще менше. Якщо навантаження більше — його треба вмикати через контактор.
    4. Навіщо Вам до сараю кабель у 16мм, якщо ви ставите на нього автомат у 25А? Струм у 25А витримує двожильний мідний кабель у 4 мм кв. (5 мм кв., аби з запасом).
    5. Автомат обирається відповідно до сили струму, що може витримати кабель, бо це його основне завдання.
    6. Щодо вибору автомату за характеристикою В чи С варто прочитати цю статтю.
    7. Щодо вибору ПЗВ. 30мА це гарно, але чи достатньо Вам буде одного ПЗВ, бо відповідно до ПУЕ: „суммарная величина тока утечки с учетом подключенных стационарных и переносных электроприемников в нормальном режиме работы не должна превышать 1/3 номинального тока УЗО. При отсутствии данных о токе утечки электроприемников их нужно принимать из расчета 0,3мА на 1А нагрузки, а ток утечки сети — из расчета 10 мкА на 1 м длины фазного проводника“. ПЗВ повинно бути електромеханічним (воно не залежить від напруги у мережі) та, бажано, типу А (реагують на пульсуючий та змінний струм).

    Взагалі, Ви б намалювали схемку, по ній легше дивитись.
    ПУЕ-2009 почитайте, там багато корисного є.
    --- добавлено: 18 июн 2014 в 22:38 ---
    2014-06-18--1403120113_1280x1024_scrot.png 2014-06-18--1403120121_1280x1024_scrot.png
     
    Останнє редагування модератором: 26 чер 2014
  4. Support

    Support Стажер

    Повідомлення:
    15
    Симпатії:
    1
    Во-первых, допустимый ток нагрузки КАБЕЛЯ, например, АВВГ 2*16 - 77 А. А я так понимаю что это частный дом и от столба до щита учета прокинут СИП-4 2*16, допустимый ток нагрузки которого 100 А. Во-вторых, в основном автомат на 25 А ставят РЭСовцы, хочешь больше подавай заявку, оплачивай и поставят больше.
    Да, в инструкции указанно, что УЗО должно ставиться до РКН (реле контроля напряжения). но при этом увяряю вас что ничего страшного не будет если поставить его после.
    Вы невнимательны. Вводной автомат на 25 А, так что РКН на 32 А достаточно с головой
    Достаточно будет кабеля АВВГ 2х4 (допустимый ток при прокладке на воздухе 34 А см. ГОСТ 16442-80)
    --- добавлено: 19 июн 2014 в 15:20 ---
    B - срабатывание электромагнитного защитного элемента (отсечки) в пределах от 3 до 5 номинальных токов выключателя. Предназначены для защиты цепей с небольшими кратностями токов пуска - длинных линий, генераторов, вентильных устройств;
    C - отсечка в пределах от 5 до 10 номинальных токов выключателя. Предназначены для защиты цепей общего применения (розеточные группы, освещение);
    D - отсечка в пределах от 10 до 14 номинальных токов выключателя. Предназначен для защиты трансформаторов и двигателей (компрессоров, кондиционеров и др.);
    А вот номинальный ток автоматического выключателя не стоит увеличивать. Если группа освещения будет потреблять 1 кВт, то и автомат стоит брать на 6А, а не на 10 или 16 А.

    В общую розеточную группу можно подключать: СВЧ печь, чайник, ПК, холодильник и инструменты. На стиральную машинку и морозильную камеру рекомендовал бы поставить отдельные автоматы
     
    Останнє редагування модератором: 27 чер 2014
    Jonic подобається це.
  5. SergiyK

    SergiyK Підмайстер

    Повідомлення:
    44
    Симпатії:
    8
    Адреса:
    Дніпро
    Как проложен кабель не написано, поэтому я считал как для проложенного в гофре. Согласно ПУЭ — 60А долговременный.

    Правила существуют для того, чтобы их нарушать © Славянский менталитет.

    Инструкция. Зубр на 32А. Zubr_32A.png

    Выбор автомата необходимо проводить по максимальному рабочему току, на который расчитана защищаемая проводка (в соответствии с его сечением).
     
  6. Support

    Support Стажер

    Повідомлення:
    15
    Симпатії:
    1
    Вы ПУЭ читаете через слово? Там же четко написано "Длительно допустимый ток для ПРОВОДОВ с резиновой и ПВХ изоляцией и алюминиевыми жилами", а вод допустимый ток для КАБЕЛЯ с ПВХ изоляцией нужно брать из ГОСТ 16442-80 "КАБЕЛИ СИЛОВЫЕ С ПЛАСТМАССОВОЙ ИЗОЛЯЦИЕЙ" таблица 24.


    От перестановки мест оборудования в данном случае функциональность их не измениться.

    А причем тут инструкция? РКН выдерживает 32 А, вводной автомат в щите учета 25 А. Так что больше 25 А там не потечет ток, даже если кинуть продку 50 мм.кв.

    Тоесть если кабель или провод выдерживает 15А, а нагрузка будет например 2А (использование экономок), то нужно брать автомат на 16?
     
  7. SergiyK

    SergiyK Підмайстер

    Повідомлення:
    44
    Симпатії:
    8
    Адреса:
    Дніпро
    Да она всегда ни при чем. Зачем только ее пишут...
    На 10. А лучше взять кабель на 16А и автомат на 16А.
     
  8. Support

    Support Стажер

    Повідомлення:
    15
    Симпатії:
    1
    Кстати, исходя из примера в инструкции берется мощность приборов при 220 В и составляет суммарно 2,15 кВт, а при 380 В - приборы "сгорают"... но при это начнуют потреблять 6,41 кВт (в 3 раза больше!!!!!). Где логика?[/quote]
     
  9. lotsmanpit

    lotsmanpit Новачок

    Повідомлення:
    3
    Симпатії:
    0
    Адреса:
    Днепропетровск
    Конструкция щитка зависит от места установки на улице или в здании (желательно в здании).
    Второй электрический щиток устанавливать нужно на 15 мест(автоматов)минимум.
    Если частный дом сделайте заземление обязательно.(берегите Эл.технику)
    Розетки обязательно запитайте трех проводным проводом 2,5мм.
    Нужно поставить диф.реле.
    Автоматы 20-16А,должны быть ниже вводного.
     

Поділитися цією сторінкою